søndag 21. oktober 2012

Nye strikkede lyslykter!


Høsten er tiden for levende lys og innekos. Og da passer det jo bra med noen nye strikkede lyslykter.


Siden det er høst og går mot vinter synes jeg det passer med et litt røffere uttrykk. Lyslyktene er derfor stikket i dobbelt Mor Åse garn jeg hadde liggende på pinne nr 6. Mine lykter har en omkrets på 28,5 cm. Jeg la da opp 56 masker og strikket tvinnede fletter over 6 masker med en maske vrang mellom. Jeg strikket 4 omg. mellom hver gang jeg tvinnet.




 Selve lyktene har jeg kjøpt på Plantasjen for en billig penge og i bunnen har jeg fylt på litt dekorsand, både for å få litt høyde på lysene og at de skal stå stødig, men også for å absorbere eventuell varme fra lyset.



Vil også ønske dere alle en deilig søndag og en kreativ uke som kommer! :0)

4 kommentarer:

Smått og Stort sa...

Så koselige bilder. Kjempefine lykter du har strikket. Jeg strikker og hekler lykter for harde livet- tenkte å delta på en julemesse om ikke altfor lenge... Disse var fin inspirasjon til å lage noen i denne stilen.

Mette sa...

Såå fine strikkede lyslykter!
Dette har jeg aldri prøvd men det har jeg lyst til.
Fins det en oppskrift eller tar du det bare fra hodet?
Fin søndag til deg!

Jorun sa...

De ble nydelige!

H. sa...

Du er så flink og gjør alt så delikat :) Moro å se !