søndag 20. februar 2011

Kreativ helg

Denne helgen har jeg besøk av min søster. Og siden vi begge deler gleden ved å sy og det å jobbe kreativt, fant vi ut at vi måtte ha en kreativ helg.


I går hadde vi besøk av to venninner i tillegg til min søster, hennes datter på 19, min datter på snart 10 og meg selv. Så da var vi faktisk 6 stykker som koste oss på hobbyrommet. Vi hadde da bestemt at vi skulle utfordre kreativiteten vår med frihånds quilting. Vi skulle ved hjelp av forskjellige stoffer, ull, bånd, knapper og sømmer lage nye stoffer.




 

Dette flotte stoffet laget min niese. Hun har sydd sammen flere lag med stoff, ull og bånd. Fra det første bilde til det andre kan du se hvor stor forvandlingen er. Når det nye stoffet blir helt ferdig skal hun lage et bokomslag til den nye almanakken sin av det. Det kommer til å bli kjempe fint.

Nedenfor er den kjempefine toalettmappen som min datter lagde. Hun valgte ut og sydde stoffet helt selv. Hun fikk bare litt hjelp av tante med glidelåsen og monteringen. Den ble kjempe fin synes jeg.




I dag skal vi sy litt mer. Det blir spennende å se hva som blir laget. Ha en deilig søndag du også.

Ingen kommentarer: