onsdag 10. november 2010

Noe nytt

I går prøvde jeg noe nytt. Jeg var på hobbykveld. Der fikk vi prøve å filte/ tove. Dette er noe jeg ikke har drevet med tidligere. Jeg tovet en firkant som jeg har tenkt til å klippe til og sy pulsvarmere til døtrene mine. av.
Det er ikke helt enkelt å få frem på bildet hvordan det ser ut. Men ullen er her tovet sammen med perler, stoff og bånd til et stykke. Dette stykket kan en lage forskjellige ting av feks. pulsvarmere, en veske, sitteunderlag, grytekluter, en vest osv.
Her ser dere et bilde av noen ferdig. Jeg er ikke helt sikker på om mine blir like bra, men øvelse gjør mester.

Vi ble også vist hvordan vi kunne tove på tynne silke eller viskose stoffer. Dette ga en veldig stilig effekt.
Denne kjolen er laget med denne teknikken. Jeg synes den er utrolig flott. Den er laget av Jane Helen Desing http://www.janehelen.no/
jane.helen@vkbb.no

Jeg synes det er gøy å prøve nye teknikker. Det gir ny inspirasjon. En ser at det er mye som kun brukes til å lage pratiske, spennede eller vakre ting.

Ingen kommentarer: